معرفی و بررسی اسپیکر WAVE-EIGHT

معرفی و بررسی اسپیکر WAVE-EIGHT

دسته‌بندی:

بلاگ

نویسنده:

rad

تاریخ انتشار:

اردیبهشت 1, 1403

کمپانی آلفاتتا

کمپانی آلفاتتا که اخیرا نام آن با ارائه محصولاتی همچون دستگاه all-in-one دی جی Omnis-Duo و اسپیکر  بلوتوثی WAVE-EIGHT مطرح شده است ، از کمپانی مطرح در زمینه تولید دستگاه ها و محصولات مورد نیاز دی جی ها می باشد که به نظر میرسد با برنامه ریزی طولانی در حال ورود قدرتمند به بازار محصولات دی جی ها می باشد.

شما می توانید جهت آشنایی با سابقه این کمپانی این مقاله را مطالعه کنید.

اسپیکر WAVE-EIGHT

اسپیکر AlphaTheta Wave Eight یک اسپیکر کوچک و قابل حمل ،  اما قدرتمند با قطر 8 اینچ ، باتری داخلی و قابلیت بلوتوث می باشد . قابلیت بلوتوث قبلا در اسپیکرهای PA استفاده شده ، اما متاسفانه مشکل تاخیر زمانی جهت پخش صدا باعث عدم ارائه بازده مورد نظر گردیده است.

اسپیکر WAVE-EIGHT

اسپیکر AlphaTheta Wave Eight یک اسپیکر PA دارای ویژگی هایی همچون ، قابل حمل با باتری و یا اتصال به برق، دارا بودن چرخ‌های تخته کشویی و یک ویژگی فوق العاده است: وجود یک سیستم بی‌سیم با تاخیر کم (low-latency wireless system) است که در ادامه به بررسی این ویژگی فوق العاده نیز خواهیم پرداخت.

Wave Eigh با عمر باتری حداکثر هشت ساعت، طراحی ضد آب IPX4، و سازگاری فوق العاده برای همگام سازی با دیگر  اسپیکر های Wave Eight برای ایجاد یک سیستم بزرگتر! به صورت بی‌سیم، یک محصول جدید و فوق العاده جذاب می باشد. ( درست متوجه شدید ، امکان همگام سازی چند اسپیکر Wave Eight جهت ایجاد یک سیستم صوتی بزرگتر نیز وجود دارد ! )

کمپانی AlphaTheta (با تشکر از تجربیات قبلی خود در همکاری با  برند Pioneer DJ ) راه حلی برای مشکل تاخیر در هنگام پخش صوت و موسیقی به صورت بی سیم یافته است . تکنولوژی SonicLink راهکار کمپانی آلفاتتا برای مقابله با تاخیرهای استفاده از اسپیکر های بلوتوثی می باشد. ( این تکنولوژی فناوری بی‌سیم با تاخیر فوق العاده پایین می باشد که البته تکنولوژی آن بیشتر نزدیک به WiFi می باشد تا بلوتوث و توسط کمپانی AlphaTheta توسعه یافته است. این تکنولوژی امکان انتقال صدا را با تاخیر بسیار کمتر از اتصال‌ بلوتوث فراهم می سازد،  به صورتی که می توان گفت فقط کمتر از یک ثانیه بین فشار دک‌ها و شنیدن آهنگ از اسپیکرها می‌گذرد. این تکنولوژی با توجه به  شیوه جدید انتقال صوت که بسیار سریعتر از بلوتوث می باشد به دی‌جی‌ها این امکان را داده که به راحتی در هر مکانی اقدام به میکس و اجرا نمایند . )

بخوانید  نحوه نصب و راه اندازی سیستم صوتی بیمارستان

بررسی اسپیکر WAVE-EIGHT

با توجه به استفاده از تکنولوژی SonicLink ، صدا از منبع به اسپیکر Wave Eight  بدون تاخیر قابل توجه ( چیزی در حدود 0.009 ثانیه) ارسال می‌شود. لازم به ذکر است امکان اتصال از طریق کابل تایپ C نیز به اسن اسپیکرها وجود دارد ، البته با توجه به نوآوری ها و تغییرات کمپانی آلفاتتا در محصولات اخیر ، می توان پیش بینی نمود در تمامی محصولات آینده این کمپانی از تکنولوژی  SonicLink و قابلیت اتصال بدون کابل به اسپیکر ها استفاده نماید. ( برای نمونه دستگاه all-in-one دی جی Omnis-Duo )

ویژگی های اسپیکر WAVE-EIGHT

Wave Eight دارای یک باتری فوق العاده می باشد که به صورت تقریبی می تواند 8 ساعت اقدام به پخش موزیک نماید . لازم به ذکر است شارژ تقریبی این اسپیکر ها به صورت کامل حدود 4 ساعت زمانبر می باشد  ، که البته با توجه به بازده آن مناسب است ( البته در اختیار داشتن یک کابل برق هیچ وقت بد نیست !.)

اسپیکر Wave Eight دارای یک تقویت‌کننده کلاس D فوق العاده ( تقویت‌کننده کلاس D در حقیقت یک نوع تقویت‌کننده صوتی بوده که برای اسپیکرها استفاده شده و از تکنولوژی‌های مدرن برای تبدیل و واکنش به سیگنال‌های صوتی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، در مقایسه با تقویت‌کننده‌های کلاس A و AB، تقویت‌کننده‌های کلاس D به صورت معمول دارای کارایی بالاتر و مصرف انرژی کمتری می باشند. تقویت‌کننده های کلاس D به صورت معمول برای اسپیکرهای پرقدرت و دارای باتری استفاده می شوند)، یک درایور 8 اینچی به تازگی طراحی شده و یک شتاب‌دهنده Vortex Bass که باعث ارائه صدایی شفاف و قدرتمند باس می‌شود .

طراحی و ساخت اسپیکر WAVE-EIGHT

این اسپیکر دارای یک طراحی compact، مخروط شکل و  مقاوم از جنس پلاستیک می باشد. اسپیکر Wave Eight به صورت تقریبی به اندازه‌ی یک چمدان مسافرتی عمیق می باشد ، به صورت کلی می توان گفت طراحی و دیزاین این اسپیکر مانند استایل اسپیکر های Funktion 1-style می باشد.  قسمت جلویی دستگاه شامل اسپیکر اصلی هشت اینچی می باشد که پشت یک توری محکم در پایین قرار داشته و در بالای آن، tweeter قرار دارد.

بخوانید  لیست 5 تا از ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز دی جی

در پشت اسپیکر، پورت bass reflex در پایین کنار چرخ‌ها قرار دارد، و در بالا نیز به صورت فرو رفته ، کنترلرهای اصلی مختلف شامل دکمه روشن و خاموش، نشانگر سطح باتری، main volume، دکمه‌های pairing مختلف، یک دکمه کانال استریو / مونو، و یک six-way knob  جهت انتخاب و تنظیم ویژگی مدنظر می باشد. این knob به شما امکان انتخاب بین دو مد موزیک ، دو مد flat response ، یک مد vocal response و تنظیمات جهت قرار دادن این اسپیکر در حالت subwoofer می باشد.

بررسی اسپیکر WAVE-EIGHT

در پشت  اسپیکر نیز پنل دیگری وجود داشته که در این قسمت می توان ورودی‌ها و خروجی‌های اضافی شامل دو ورودی XLR balanced line ، ورودی اضافی ایکس ایچ 1/8 اینچ، یک ورودی میکروفون TRS balanced ، یک پورت شارژ USB ، یک خروجی XLR mono line و  یک ورودی برق AC IEC وجود دارد.

اسن اسپیکر دارای نمایشگری جهت نمایش وضعیت بوده که  هنگام استفاده از SonicLink روشن شده و در حالت بلوتوث، آبی است. نوری روی جلوی اسپیکر وضعیت عملکرد بی‌سیم اسپیکر را نشان می‌دهد. زمان استفاده از SonicLink، روشن شده و در حالت بلوتوث، آبی می‌شود. زمانی که باتری در حال شارژ شدن باشد ، به صورت چراغ چشمک زدن در آمده و پس از شارژ کامل قرمز می‌شود .

بررسی اسپیکر WAVE-EIGHT

WAVE-EIGHT در یک نگاه

 

ابعاد ۳۰۰ × 554 × ۳۳۷ میلی‌متر / ۱۱.۸ × ۲۱.۸ × ۱۳.۳ اینچ
وزن ۱۲.۷ کیلوگرم
پاسخ فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز (۲.۴۰۰۰ گیگاهرتز – ۲.۴۸۳۵ گیگاهرتز)
ورودی‌ها پورت ترکیبی XLR / TRS × ۲، پورت TRS ۱/۴ اینچ × ۱، پورت استریو مینی جک ۳.۵ میلی‌متر × ۱
خروجی‌ها پورت XLR × ۱
حالت‌های اکولایزر (EQ) Music / Music (Low Cut) / Flat / Flat (Low Cut) / Vocal / Subwoofer
(حالت Low Cut برای استفاده در زمان هایی می باشد که با یک WAVE-EIGHT تنظیم شده به حالت Subwoofer است.)
عمر باتری تقریباً ۸ ساعت
 زمان تقریبی شارژ باتری تقریباً ۴ ساعت با خاموش بودن / تقریباً ۶ ساعت با روشن بودن
بخوانید  دی جی کنترلر پایونیر Pioneer DDJ-FLX4

 

مقالات مشابه

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات رو هم بررسی کنید...

آلفاتتا این روزها نام جدیدی است و به نظر می رسد پایونییر دی جی را باید در آینده کمتر شنید. آیا پایونییر دی جی به فراموشی سپرده می شود؟
بررسی OMNIS-DUO جدیدترین محصول کمپانی آلفاتتا
در این مقاله به بررسی دیجی کنترلر ها و دیجی میکسر ها و تفاوت های آنها پرداخته و به صورت کامل مزایای و تفاوت های آنها را بررسی می نماییم.

برای پیدا کردن محتوای مورد نظر می‌توانید از فرم زیر استفاده کنید