پایونییر دی جی و آلفاتتا ، آینده پایونییر دی جی چه خواهد شد ؟

آلفاتتا این روزها نام جدیدی است و به نظر می رسد پایونییر دی جی را باید در آینده کمتر شنید. آیا پایونییر دی جی به فراموشی سپرده می شود؟

دسته‌بندی:

بلاگ

نویسنده:

rad

تاریخ انتشار:

بهمن 11, 1402

دنیای دی جی ها و محصولات دی جی طی دو ماه اخیر تحت تاثیر اتفاقات و تغییرات بزرگی بوده است . 

ایجاد کمپانی آلفاتتا (AlphaTheta) به صورت مستقل ، خریداری کمپانی پایونییر دی جی و تغییر برند و اسم محصولات این برند از جمله تغییراتی بوده است که در ادامه به بررسی آنها و آینده برند پایونییر دی جی می پردازیم.

 

در ابتدا به بررسی وضعیت کمپانی پایونییر دی جی در این اتفاقات می پردازیم . در مارس 2020 خبری منتشر شده که کمپانی مادر شرکت آلفاتتا (AlphaTheta) با نام Noritsu اقدام به خریداری برند پایونییر دی جی از شرکت مادر قبلی آن یعنی KKR نموده است . ( کمپانی KKR قبلا در سال 2014 پایونییر دیجی را از شرکت مادر پایونییر خریداری نموده بود. )

پایونییر دی جی و آلفاتتا ، آینده پایونییر دی جی چه خواهد شد ؟

پس از خریداری پایونییر دی جی توسط  Noritsu  تغییرات بر روی محصولات این شرکت به صورت نامحسوسی آغاز گردید. با توجه به قدرت برند پایونییر دی جی ، تغییر ناگهانی برند غیرمنطقی به نظر می آمد اما این تغییرات نامحسوس نیز به نظر ، باعث ایجاد تغییرات بزرگی بر روی برند پایونییر دی جی خواهد بود.

 

نشانه های تغییرات در پایونییر دی جی و آلفاتتا

در تاریخ 5 دسامبر 2023 ، خبری بر روی وب سایت آلفاتتا قرار گرفت که تمامی نام سرویس ها ، پشتیبانی و اکانت ها از پایونییر دی جی به آلفاتتا تغییر خواهد یافت.

قبل از اعمال تغییرات نام سرویس ها به صورت  زیر بوده است : 

  • Account name: Pioneer DJ Account
  • Support name: Pioneer DJ Support

که پس از اعمال تغییرات به شکل زیر تغییر یافت : 

  • Account name: AlphaTheta Account
  • Support name: AlphaTheta Support
بخوانید  بهترین دستگاه دی جی موجود در بازار ایران برای حرفه ای ها

دومین مورد را می توان در محصولات جدید ارائه شده توسط کمپانی مشاهده نمود. محصولات جدید ارائه شده توسط این کمپانی مانندOpus-Quad یا Omins-Duo هیچ کدام نام پایونییر دیجی را نشان نمی دهد بلکه از ساختار برند جدید آلفاتتا پیروی می کنند.

این مورد می تواند به به دلیل نام برند پایونییر دی جی که به صورت یک دهه در مارکت وجود داشت باشد . با توجه به نوع اسم ، شاید آلفاتتا در رقابت با دنون ، نام پایونییر دیجی را که هم یادآور کمپانی مادر یعنی پایونییر می باشد و هم ساختاری چند سیلابی دارد حذف نموده است تا به نام آوردن آن برای دستگاه ها آسان تر باشد .

مورد بعدی را می توان در پست اینستاگرام آلفاتتا جستجو نمود : 

AlphaTheta embraces diversity and inclusion, and celebrates the playfulness of DJing and producing music

به نظر آلفاتتا قصد دارد با توجه به جدید بودن برند و تغییر نام برند پایونییر دی جی اقدام به ارائه گستره بیشتری از محصولات را به کاربران نماید. با توجه به اینکه نام انتخاب شده یعنی آلفاتتا مانند پایونییر دیجی آن را محدود به محصولات دی جی ننموده است انتظار می رود در آینده محصولات جدیدی را از این کمپانی در تمامی زمینه های موسیقی و صدا مشاهده نماییم.

برند آلفاتتا

در حال حاضر با خریداری کمپانی پایونییر دی جی ، آلفاتتا به تنهایی مالک Pioneer DJ ، Rekordbox ، Toraiz، Pioneer Pro Audio و Kuvo محسوب می شود و انتظار می رود به زود مالکیت سراتو دیجی را نیز به دست آورد.

در حال حاضر آینده این برند مشخص نیست و تمامی حدس ها بر اساس اتفاقات افتاده می باشد زیرا هنوز حذف کامل پایونییر دی جی از بین برندها ، شاید تصمیمی درست نباشد . با این حال به نظر آلفاتتا به دنبال آغاز دوره ای جدید با نام برند جدید آلفاتتا جهت رقابت با دنون می باشد که محصولاتی متفاوت و تحت برند جدیدی را منتشر نماید . اینطور هم می توان برداشت نمود که دست های پشت پرده در حال ایجاد رقابت بین این دو برند می باشند.

بخوانید  راهنما خرید دستگاه دی جی

شاید بتوان جهت بررسی بهتر این موضوع به اولین محصولات رسمی منتشر شده توسط برند آلفاتتا مانند Omins-Due و WAVE-EIGHT اشاره نمود.

مقالات مشابه

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات رو هم بررسی کنید...

معرفی و بررسی اسپیکر WAVE-EIGHT
بررسی OMNIS-DUO جدیدترین محصول کمپانی آلفاتتا
در این مقاله به بررسی دیجی کنترلر ها و دیجی میکسر ها و تفاوت های آنها پرداخته و به صورت کامل مزایای و تفاوت های آنها را بررسی می نماییم.

برای پیدا کردن محتوای مورد نظر می‌توانید از فرم زیر استفاده کنید