بررسی دستگاه all-in-one دی جی OMNIS-DUO

بررسی OMNIS-DUO جدیدترین محصول کمپانی آلفاتتا

دسته‌بندی:

بلاگ

نویسنده:

rad

تاریخ انتشار:

بهمن 8, 1402

کمپانی آلفا تتا ( AlphaTheta ) با همکاری برند پایونییر دی جی از جدیدترین محصول خود ، دستگاه all-in-one دی جی OMNIS-DUO رونمایی کرد.

بزرگترین ویژگی دستگاه all-in-one دی جی Omnis-Duo را می توان باتری آن نام برد که به  دی جی ها اجازه می دهد تا 5 ساعت به از این دستگاه بدون نیاز به شارژ استفاده نمایند. شارژ باتری این all-in-one دی جی 3 ساعت اعلام شده است و دارای قابلیت Eco mode جهت صرفه جویی در مصرف باتری نیز می باشد . 

دستگاه Omnis-Duo به صورت خلاصه یک All-in-one دی جی دو کاناله سازگار با  سراتو دی جی لایت می باشد که به دی جی ها اجازه می دهد بدون نیاز به لپ تاپ و استفاده از usb فلش یا SD card اقدام به اجرا نمایند.

این دستگاه در تاریخ 23 ژانویه 2024 توسط برند AlphaTheta رونمایی و معرفی گردید.

بررسی دستگاه all-in-one دی جی OMNIS-DUO

برند آلفا تتا

برند آلفا تتا (AlpaTheta) از مجموعه شرکتهای زیرمجموعه طراحی و ساخت محصولات پایونییر دیجی بوده است که از سال 2015 به صورت مستقل تحت این برند در حال فعالیت می باشد و در سال 2024 اقدام به ارائه محصولات فوق العاده ای مانند Omnis-Duo و اسپیکر های WAVE-EIGHT نموده است .

 

بررسی اولیه ویژگی های دستگاه all-in-one دی جی Omnis-Duo

 

دستگاه دی جی All-in-one  جدید Omnis-Duo یک دستگاه دو کاناله می باشد که به دی جی ها اجازه می دهد بدون نیاز به اتصال به لپتاپ و از طریق Usb flash یا SD Card اقدام به اجرا نمایند. 

این دستگاه دارای صفحه نمایش رنگی لمسی ، دو جاگ ویل ، 8 پد اجرایی (Performance Pad) در هر کانال ، 3-band EQ در به ازای هر کانال ،کراس فیدر ، کنترلر های Beat FX و Colour FX و قابلیت اتصال مستقیم از طریق بلوتوث به گوشی موبایل می باشد.

بخوانید  بهترین دی جی کنترلر برای مبتدی ها

همچنین Omnis-Duo دارای دو خروجی هدفون ، دو ورودی میکروفون ، خروجی های XLR و RCA به صورت Master Outputs می باشد.

اتصالات دستگاه all-in-one دی جی Omnis-Duo

در رابطه با باتری این دستگاه طبق اطلاعات منتشر شده توسط کمپانی ، شارژ کامل آن سه ساعت زمانبر بوده و به دی جی ها امکان 5  ساعت استفاده از آن را می دهد ؛ همچنین امکان شارژ این دستگاه حتی از طریق پاوربانکی که خروجی 45W یا بیشتر را نیز فراهم نماید قابل انجام است.

 

لازم به ذکر است Omnis-Duo با سراتو دی جی  سازگار بوده و دی جی ها می توانند با اتصال لپتاپ به آن اقدام به مدیریت سراتو دی جی و اجرا نمایند. ( طبقه اعلام کمپانی آلفا تتا سازگاری با Rekordbox lite به زودی بر روی این دستگاه پیاده سازی خواهد شد )

 

اندازه و سایز دستگاه all-in-one دی جی Omnis-Duo

 

 به صورت کلی Omnis-Duo از رقیب اصلی خود یعنی Denon Dj Prime Go کمی بزرگتر می باشد و دارای ویژگی های ابعادی طول 500mm ، عرض 307mm و ارتفاع ( یا همان ضخامت ) 71mm می باشد.

وزن این دستگاه طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کمپانی برابر با 4.6 کیلوگرم می باشد که وزن فوق العاده مناسبی با توجه به ویژگی های آن ، مخصوصا باتری فوق العاده آن می باشد.

بررسی دستگاه all-in-one دی جی OMNIS-DUO

صفحه نمایش دستگاه all-in-one دی جی Omnis-Duo

 

کمپانی آلفاتتا برای این دستگاه فوق العاده یک صفحه نمایش با رزولوشن بالا دارای دو مد Dark و light در بالای قسمت میکسر تعبیه نموده است که به دی جی ها امکان  انتخاب سورس متصل به دستگاه جهت انتخاب موسیقی ها، آدرس دهی و جستجو ، دسترسی به پلی لیست ها و تگها در لایبرری موزیک ها را می دهد.

از طریق صفحه نمایش تعبیه شده شما می توانید به آسانی در کتابخانه موزیک ها جستجو ، اطلاعات موزیک ها را مشاهده و در صورت تمایل موزیک بعدی که قصد دارید پخش شود را نیز انتخاب نمایید. جستجو در کتابخانه موزیک های Omnis-Duo بر اساس کیبرد QWERTY می باشد.

بخوانید  چگونه یک دی جی حرفه ای شویم؟

دارک مود دستگاه all-in-one دی جی Omnis-Duo

باتری دستگاه all-in-one دی جی Omnis-Duo

 

طبقه اعلام کمپانی AlphaTetha باتری های تعبیه شده بر روی Omnis-Duo دارای ظرفیت 47.2Wh می باشد که به صورت تقریبی شارژ کامل آن سه ساعت زمانبر بوده و به دی جی ها امکان استفاده تقریبی 5 ساعت از دستگاه را میدهد.

ورودی شارژر دستگاه از نوع Type-C بوده و دی جی ها می توانند در صورت نیاز از طریق پاورنکی با خروجی 45W یا بیشتر اقدام به شارژ دستگاه در مواقع ضروری نمایند. لازم به ذکر است ویژگی Eco Mode در مواقع ضروری نیز ویژه”ی جالبی بوده که به دی جی ها کمک می کند مدت زمان بیشتری را به استفاده از دستگاه بپردازند.

 

اتصالات دستگاه all-in-one دی جی Omnis-Duo

 

دی جی ها می توانند از طریق اتصال لپتاپ و مدیریت نرم افزار سراتو دی جی ، یا اتصال از طریق USB فلش یا SD card موزیک های خود را از طریق این دستگاه مدیریت نمایند. همچنین قابلیت اتصال از طریق بلوتوث ورژن 5.2 به گوشی نیز در این دستگاه تعبیه شده است اما متاسفانه قابلیت اتصال به سرویس های موزیک در Omnis-Duo وجود ندارد . با اتصال گوشی همراه خود به Omnis-Duo ، قابلیت در ابتدا رکورد کردن آهنگ روی گوشی همراه بر روی خودش و بعد پخش آن آهنگ رکورد شده را دارا می باشد.

اتصالات دستگاه all-in-one دی جی OMNIS-DUO

 دستگاه all-in-one دی جی Omnis-Duo دارای دو ورودی میکروفون با جک های XLR & 1/4″ TRS و یک ورودی مجزای بلوتوث می باشد.  همچنین کمپانی آلفاتتا برای این دستگاه یک خروجی Master از نوع XLR ، یک خروجی Master ازنوع RCA و دو خروجی هدفون نیز تعبیه نموده است.

بخوانید  معرفی ویژگی های دی جی کنترلر Pioneer DDJ-400

نکته قابل توجه در اتصالات دستگاه all-in-one دی جی Omnis-Duo امکان ارائه خروجی از طریق بلوتوث به اسپیکر های بلوتوثی می باشد ، به همین دلیل کمپانی آلفاتتا همزمان با معرفی Omnis-Duo اقدام به معرفی اسپیکر های بلوتوثی و قابل حمل WAVE-EIGHT نموده است که با بهره مندی از تکنولوژی  ultra-low-latency SonicLink و دارا بودن باتری فوق العاده ، به آسانی می توانید در هر مکان بدون نیاز به اتصالات اضافی اقدام به پخش موزیک و میکس ترک ها نمایند.

اسپیکر WAVE-EIGHT به عنوان یک اسپیکر بلوتوثی دارای باتری با امکان ارائه 8 ساعت عملکرد به دی جی ها می باشد و دی جی ها می توانند با استفاده از این اسپیکر و Omnis-Duo در هر مکان اقدام به اجرا نمایند. لازم به ذکر است این اسپیکر ها به صورت ضدآب IPX4 طراحی شده اند ، بنابراین مناسب هر موقعیتی می باشند.

نکته قابل توجه در رابطه با اسپیکر WAVE-EIGHT وجود رابط Type-C در آن جهت شارژ دستگاه های شما می باشد که برای نمونه به آسانی می توانید گوشی همراه خود را نیز با اتصال به آن شارژ نمایید.

 این اسپیکر ها دارای اندازه 300 × 554 × 337 mm  و وزن تقریبی 12.7 کیلوگرم می باشد و شارژ ان نیز به صورت تقریبی 4 ساعت زمانبر است.

اسپیکر های WAVE-EIGHTاسپیکر های WAVE-EIGHT

 

 

در نهایت قیمت Omnis-Duo توسط کمپانی 1499 دلار و قیمت اسپیکر های WAVE-EIGHT نیز بین 899 تا 999 دلار تعیین شده است .  علی رغم ویژگی های جذاب این دستگاه و طراحی مینیمال آن ، عدم برخی ویژگی ها منند عدم اتصال به سرویس های موسیقی باعث انتقاداتی به قیمت آن شده و این سوال برا دی جی ها مطرح شده است آیا Omnis-Duo ارزش قیمت 1499 دلاری را دارد ؟

مقالات مشابه

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات رو هم بررسی کنید...

معرفی و بررسی اسپیکر WAVE-EIGHT
آلفاتتا این روزها نام جدیدی است و به نظر می رسد پایونییر دی جی را باید در آینده کمتر شنید. آیا پایونییر دی جی به فراموشی سپرده می شود؟
در این مقاله به بررسی دیجی کنترلر ها و دیجی میکسر ها و تفاوت های آنها پرداخته و به صورت کامل مزایای و تفاوت های آنها را بررسی می نماییم.

برای پیدا کردن محتوای مورد نظر می‌توانید از فرم زیر استفاده کنید