خرید اقساطی دستگاه دی جی

دسته‌بندی:

بلاگ

نویسنده:

rad

تاریخ انتشار:

فروردین 3, 1403

اگر شما نیز در زمینه دی جی فعالیت نموده و نیاز به دستگاه خاصی دارید ، اما شرایط خرید نقدی دستگاه مدنظر خود را ندارید ، به آسانی می توانید با خرید اقساطی دستگاه دی جی از گالری آربی دستگاه موردنظر را انتخاب و در اختیار داشته باشید.

گالری آربی در گامی جدید در اختیار قراردادن دستگاه های روز به تمامی کاربران و حمایت از افرادی که با تازگی در این زمینه مشغول فعالیت شده اند ، اقدام به راه اندازی فروش قسطی دستگاه دی جی ، انواع لوازم دی جی ، دی جی کنترلر و نموده است . شما می توانید با تماس با گالری آربی یا پر نمودن فرم مربوطه جهت خرید اقساطی در صف بررسی قرار بگیرید.

دستگاه دی جی وسیله‌ای است که به دی جی‌ها (کسانی که موسیقی را انتخاب، میکس و پخش می‌کنند) امکان می‌دهد که صداهای مختلف را با هم ترکیب کرده و افکت‌های مختلفی را به آن‌ها اضافه کنند. دستگاه دی جی معمولاً شامل یک یا چند پخش‌کننده صوتی (مانند پلت‌فرم‌های دیسک، کنترل‌کننده‌های دیجیتال یا کامپیوترهای شخصی) و یک میکسر صوتی است که به دی جی اجازه می‌دهد که سطح، تن، فرکانس و اثرات صداها را تنظیم کند.

دستگاه دی جی یکی از ابزارهای اصلی و مهم هنر دی جی‌کاری است که از اواخر قرن بیستم تاکنون در سبک‌های مختلف موسیقی محبوب، مانند هیپ هاپ، دیسکو، هاوس، تکنو و داب استفاده شده است. دی جی‌ها با استفاده از دستگاه دی جی می‌توانند موسیقی را به صورت زنده و خلاقانه اجرا کنند و با توجه به سلیقه، حال و هوا و واکنش مخاطبان خود، آن را تغییر دهند.

 

برای اولین بار در گالری آربی ، کافیست از طریق فرم درخواست یا تماس با شماره های وبسایت اقدام به اعلام درخواست خود نمایید تا بتوانید به سادگی دستگاه دی جی مورد علاقه خود را به صورت قسطی خریداری نمایید.

خرید اقساطی دستگاه دی جی

تاریخچه و تکامل دستگاه دی جی – از گرامافون تا کنترلر‌های دیجیتال

تاریخچه و تکامل دستگاه دی جی از گرامافون تا کنترلر‌های دیجیتال موضوعی جذاب است که به ما نشان می‌دهد، چگونه پیشرفت فناوری و خلاقیت در طول زمان به بهبود و تنوع در صنعت موسیقی کمک کرده است. در ادامه به مراحل این تکامل می‌پردازیم.

در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی ، خرید اقساطی دستگاه دی جی یکی از گزینه های مورد علاقه متقاضیان می باشد که شما می توانید با تماس با کارشناسان گالری آربی اقدام به تهیه دستگاه موردنظر بفرمایید.

گرامافون

اولین دستگاهی که قادر به ضبط و پخش صدای آنالوگ بود، گرامافون یا فونوگراف بود. این دستگاه توسط توماس ادیسون در سال ۱۸۷۷ میلادی اختراع شد و از یک لوله، یک سوزن، یک صفحه گردان و یک صفحه مومی تشکیل شده بود.

بخوانید  پایونییر دی جی و آلفاتتا ، آینده پایونییر دی جی چه خواهد شد ؟

صدا از طریق لوله به سوزن منتقل شده و سوزن شیارهایی را بر روی صفحه مومی ایجاد می‌کرد که باعث ارتعاش صفحه گردان می‌شد. برای پخش صدا، سوزن را بر روی شیارهای صفحه مومی عبور می‌دادند و صدا از لوله خارج می‌شد. گرامافون از اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم میلادی برای پخش موسیقی استفاده می‌شد.

پلت فرم

گرامافون یک انقلاب در زمینه‌ی ضبط و پخش موسیقی بود، اما برای دی جی‌کاران مناسب نبود. چرا که صدای آن کیفیت پایینی داشت، صفحه مومی آسیب‌پذیر بود و امکان تغییر سرعت و جهت صفحه گردان وجود نداشت. برای حل این مشکلات، پلت‌فرم یا turntable به وجود آمد.

پلت ‌فرم‌ها نسبت به گرامافون‌ها دارای کیفیت صدای بالاتر، مقاومت بیشتر و امکان تنظیم سرعت و جهت صفحه گردان بودند. این ویژگی‌ها باعث شد که دی جی‌ها بتوانند با استفاده از دو یا چند پلت‌فرم، صداهای مختلف را با هم میکس کنند و اثرات مختلفی را به آن‌ها اضافه کنند.

کنترلر

پلت‌فرم‌ها برای مدت زمان زیادی به عنوان ابزار اصلی دی جی‌کاری مورد استفاده قرار گرفتند، اما با پیشرفت فناوری و رشد صنعت موسیقی، نیاز به دستگاه‌هایی با قابلیت‌های بیشتر و کارآیی بالاتر احساس شد. برای پاسخ به این نیاز، کنترلرها یا controller ها به وجود آمدند.

کنترلرها نسبت به پلت‌فرم‌ها دارای مزایایی مانند کیفیت صدای بالاتر، حجم و وزن کمتر، قابلیت اتصال به اینترنت و دسترسی به موسیقی آنلاین، امکان ایجاد اثرات پیشرفته‌تر و تنوع بیشتر در انتخاب نرم‌افزارها هستند. این مزایا باعث شده‌اند که دی جی‌ها بتوانند با استفاده از کنترلرها، موسیقی را به صورت دیجیتال و مدرن اجرا کنند و با توجه به نیازها و سلیقه‌های مختلف، آن را شخصی‌سازی کنند.

انواع دستگاه دی جی و ویژگی‌های آن

دستگاه دی جی در انواع و برندهای متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این برندها شامل مانستر، نیتیو اینسترومنت، پایونیر، ریلوپ و جمینی می‌باشند. انواع این دستگاه از ویژگی‌های فراوان و متنوعی برخوردار از که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

Stand alone

اولین نوع از دستگاه دی جی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم،  stand alone است. این مدل از دستگاه های دی جی نیاز به هیچ دستگاه دیگری نداشته و تنهایی می‌توانند برای دی جی کار پخش موزیک را انجام دهند. این دستگاه با قرار دادن واینل بر روی turntable کار می‌کند

همچنین قادر به پخش سی دی و امکان پخش آهنگ از فلش مموری را دارد. این نوع دستگاه دی جی برای کسانی مناسب است که دوست دارند به سادگی و بدون نیاز به تنظیمات پیچیده، موسیقی را پخش کنند. این دستگاه همچنین برای کسانی که علاقه به استفاده از واینل دارند، جذاب است. برخی از مزایای این نوع دستگاه دی جی عبارتند از:

  • سادگی و راحتی در استفاده
  • ایجاد صدایی گرم، طبیعی و کلاسیک
  • قابلیت ایجاد اثرات خاص
بخوانید  بهترین نرم‌افزارهای دی جی

DJ controller

دومین نوع از دستگاه دی جی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم،DJ controller  است. این دستگاه برای کار کردن حتما نیاز به اتصال به نرم افزار دارند. همانطور که از اسم این مدل دستگاها مشخص است مانند یک کنترل کننده برای نرم افزار عمل می‌کند. این نرم افزار باید داخل یک سیستم عامل نصب و اجرا شود. بر روی دستگاه، نام شرکت سازنده و نرم افزاری که این دستگاه با آن سازگاری دارد، درج شده است. شما می‌توانید از خرید اقساطی دی جی کنترلر و موارد دیگر بهره برده و لذت موسیقی را دریابید.

این نوع دستگاه دی جی برای کسانی مناسب است که دوست دارند به صورت دیجیتال و مدرن، موسیقی را پخش کنند. برخی از مزایای این نوع دستگاه دی جی عبارتند از:

  • کیفیت صدای بالاتر
  • حجم و وزن کمتر
  • قابلیت اتصال به اینترنت و دسترسی به موسیقی آنلاین
  • امکان ایجاد اثرات پیشرفته‌تر و تنوع بیشتر در انتخاب نرم‌افزارها

all in one

سومین دستگاه ما نیز همانطور که از اسمش پیداست این دستگاه به تنهایی، قابلیت دو دستگاه دیگر را پشتیبانی می‌کند. این نوع دستگاها که معمولا به صورت یکپارچه ساخته می شوند هم با نرم افزار کار می‌کنند هم امکان پخش موزیک از روی فلش مموری را دارند. جذاب است. برخی از مزایای این نوع دستگاه دی جی عبارتند از:

  • انعطاف‌پذیری و گزینه‌های بیشتر
  • کیفیت صدای بالاتر و قابلیت ایجاد اثرات پیشرفته‌تر
  • ایجاد صدایی گرم، طبیعی و مدرن

Digital vinyl systems (DVS)

  • و در نهایت آخرین دستگاه از لیست ماDigital vinyl systems است. سیستم های DVS نیز به لپتاپ و نرم افزار نیازمند هستند و به دی جی اجازه میدهند از دستگاهی دیگر نیز استفاده کند. این دستگاه از یک صفحه گردان، یک سوزن، یک بازو و یک بلندگو تشکیل شده است، اما به جای استفاده از واینل معمولی، از واینل‌های خاصی استفاده می‌کند که دارای کد‌های دیجیتالی هستند. این کد‌ها به نرم افزار منتقل شده و نرم افزار صدای متناظر با آن‌ها را پخش می‌کند. برخی از مزایای این نوع دستگاه دی جی عبارتند از:
  • انعطاف‌پذیری و گزینه‌های بیشتر
  • ترکیب کلاسیک و مدرن

کاربرد‌های دستگاه دی جی در سبک‌های مختلف موسیقی

همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم دی جی‌ها برای انتخاب، میکس و پخش موسیقی از طریق صداهای مختلف از یک دستگاه خاص به نام دستگاه دی جی استفاده می‌کنند.

بخوانید  لوپ چیست؟ نحوه تولید لوپ در موسیقی

این دستگاه به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بر اساس سبک موسیقی و سلیقه شخصی، موسیقی را به صورت زنده و خلاقانه اجرا کنند. دستگاه دی جی در سبک‌های مختلف موسیقی قابلیت‌ها و کاربردهای متنوعی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

1-هیپ هاپ

هیپ هاپ یکی از سبک‌هایی است که دی جی‌ها از دستگاه دی جی برای پخش رکوردهای ضبط شده و ایجاد صداهای جدید و متفاوت استفاده می‌کنند. این صداها می‌توانند شامل تکرار یک قسمت از رکورد، قطع کردن صدا، برگرداندن صدا به عقب، تغییر تن و سرعت صدا و غیره باشند، هدف از اعمال این تغییرات در سبک هیپ هاپ ایجاد ریتم، هماهنگی و تنوع در موسیقی است.

2-دیسکو

سبک دیسکو از سبک‌هایی است که دی جی‌ها از دستگاه دی جی برای ترکیب یک آهنگ با آهنگ دیگر استفاده می‌کنند. این ترکیب می‌تواند شامل تغییر سطح، تن، فرکانس و اثرات صدا باشد. این روش‌ها با نام‌های mixing، equalizing، filtering و effects شناخته می‌شوند و سبب ایجاد هارمونی، تنظیم، تغییر و تنوع در موسیقی است.

3-هاوس

سبک هاوس یکی از مواردی است که دی جی‌ها از دستگاه دی جی برای پخش موسیقی دیجیتال و ایجاد اثرات پیشرفته‌تر استفاده می‌کنند. این اثرات می‌توانند شامل تأخیر در پخش صدا، تکرار یک قسمت از صدا، ایجاد اثرات موج‌وار، ایجاد اثرات فضایی و فیلتر کردن صدا باشند و هدف آن‌ها ایجاد هارمونی، تنظیم، تغییر و تنوع در موسیقی است.

4-تکنو

سبک تکنو یکی از سبک‌هایی است که دی جی‌ها از دستگاه دی جی برای پخش موسیقی الکترونیک و ایجاد اثرات پیشرفته‌تر و تنوع بیشتر استفاده می‌کنند. این اثرات می‌توانند شامل سینکرونیزه کردن صداها، سیگنال دهی به صداها، ایجاد اثرات پد روی صداها و استفاده از سمپل‌های صوتی باشند.

کلام آخر

در نهایت در این مقاله به شرح تاریخچه دستگاه‌های کنترلر امروزی پرداختیم. از کاربر‌های انواع دستگاه دی جی در سبک‌های مختلف موسیقی گفتیم و از تاثیر این موارد بر سبک‌های متنوع موسیقی نیز غافل نماندیم. به صورت معمول وسایل مورد نیاز دی جی ها مانند دی جی کنترلر ها دارای هزینه های متفاوتی می باشند و گزینه خرید اقساطی دستگاه دی جی می تواند به افراد جهت پیشرفت و تهیه لوازم جدید راهگشا باشد.

استفاده از انواع دستگاه‌های دی جی کاری است نیازمند خلاقیت، می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های جذاب این دستگاه‌های لذت موسیقی را چندین برابر افزایش دهید. اگر شما نیز علاقه‌مند به خرید اقساطی دستگاه دی جی هستید، می‌توانید با کارشناسان گالری آربی در ارتباط باشید.

مقالات مشابه

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات رو هم بررسی کنید...

معرفی و بررسی اسپیکر WAVE-EIGHT
آلفاتتا این روزها نام جدیدی است و به نظر می رسد پایونییر دی جی را باید در آینده کمتر شنید. آیا پایونییر دی جی به فراموشی سپرده می شود؟
بررسی OMNIS-DUO جدیدترین محصول کمپانی آلفاتتا
در این مقاله به بررسی دیجی کنترلر ها و دیجی میکسر ها و تفاوت های آنها پرداخته و به صورت کامل مزایای و تفاوت های آنها را بررسی می نماییم.

برای پیدا کردن محتوای مورد نظر می‌توانید از فرم زیر استفاده کنید