برای اطلاع از تخفیفات تماس بگیرید:09352999999

راهنما خرید دستگاه دی جی

دسته‌بندی:

بلاگ

نویسنده:

writer

تاریخ انتشار:

خرداد 14, 1403

دی جی کنترلر یا همان دستگاه دی جی یکی از پرطرفدارترین ابزارهای موسیقی است که می توان با آن کارهای زیادی انجام داد. در این مقاله راهنما خرید دستگاه دی جی ابتدا به سراغ معرفی کلی دی جی کنترلر می پردازیم سپس راهنمای خرید دستگاه دیجی را در اختیار شما قرار می دهیم تا اگر قصد خرید دستگاه دیجی را دارید بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین تصمیم را بگیرید. قبل از خرید هر گونه دی جی کنترلر ابتدا به نکات گفته شده در این راهنما دقت کنید چرا که امروزه هزینه های خرید آلات موسیقی بسیار زیاد است و قبل از خرید باید نکات مهم درباره آن را بدانید.

دستگاه دی جی چیست؟

موسیقی یکی از ارکان اصلی در جشن ها و مراسمات ما ایرانی هاست. در گذشته بیشتر به شکل سنتی و در حال حاضر با گسترش تکنولوژی و فناوری های جدید جای خود را با تجهیزات پیشرفته تعویض کرده ند. دستگاه دی جی یکی ابزارهای موسیقی است که برای پخش و میکس آهنگ ها به ویژه در مراسمات عروسی مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید دستگاه دی جی باید موارد مختلف را در نظر بگیرید.

انواع دستگاه دی جی

نوع اتصال یکی از مهم ترین مواردی است که دستگاه های دیجی را بر اساس آن دسته بندی می کنند. در راهنمای خرید دستگاه دی جی به بررسی دو نوع مهم stand alone و کنترلر که در بازار وجود دارد می پردازیم که شما می توانید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید دستگاه دی جی کنید.

بخوانید  معرفی ویژگی های دی جی کنترلر Pioneer DDJ-400

Stand alone

به نوعی از دستگاه دی جی گفته می شود که با قرار دادن واینل روی turnttable کار می کند. این نوع از دستگاه می توانند به صورت مستقیم از روی CD یا فلش صدا را پخش کنند. در اصل دستگاه دی جی Stand alone بدون نیاز به سخت افزار یا نرم افزار دیگری کار پخش را انجام می دهند.

کنترلر

به دستگاه های دیجی که به تنهایی قادر به پخش صدا نیستند و نیاز به نصب نرم افزار و سخت افزار دیگری دارند دیجی کنترلر گفته می شود. در واقع این نوع از دستگاه دیجی مانند یک کنترلر برای نرم افزار عمل می‌کند. همانطور که می دانید نرم افزار باید داخل یک سیستم عامل نصب و اجرا شود. نرم افزار دستگاه دی جی روی سیستم عامل ویندوز، مک و اندروید قابل نصب و اجرا هستند. معمولا روی دستگاه دی جی، برند دستگاه و نرم افزاری که دستگاه با آن سازگاری دارد به صورت پررنگ درج شده است. برخی از شرکت ها به صورت اختصاصی از یک نرم افزار خاص استفاده می کنند برای مثال دستگاه دی جی پایونیر که در حال حاضر یکی از محبوب ترین برندها است از نرم افزار اختصاصی خود به نام رکوردباکس دی جی recordbox dj بهره می‌برد. بسیاری از دستگاه ها وجود دارند که از نرم افزارهای غیراختصاصی پشتیبانی می کنند توجه به این موضوع در راهنمای خرید دستگاه دی جی از اهمیت بالایی برخوردار است.

All in one

به نوعی از دستگاه های دیجی گفته می شود که هر دو نوع اتصال را دارند یعنی هم می توان به صورت مستقیم از طریق سی دی و فلش مموری صدا را پخش کرد هم می توان از نرم افزار برای پخش کمک گرفت. مدل های xdj rx ,xdj rx2, xdj xz از برند پایونیربه صورت یک پارچه تولید شده اند که با توجه به نیاز خود می توانید آن‌ها را خریداری کنید.

بخوانید  معرفی و بررسی اسپیکر WAVE-EIGHT

نکات مهم در خرید دستگاه دی جی

در راهنما خرید دستگاه دی جی به شما نکاتی گفته می شود که قبل از خرید به آند ها توجه برخی از نکات مسائل فنی مرتبط با دستگاه دی جی و برخی دیگر نکات عمومی است که باید به آن توجه کنید.

Jog wheel

دیسک های فلزی که روی دستگاه دی جی وجود دارد جاگ ویل گفته می شود. Jog wheel در یک دستگاه دی جی کارهای مختلفی انجام می دهد اما کار اصلی آن تکنیک Scratching است.  تکنیک اسکرچینگ در موسیقی به تکنیکی گفته می شود که یک صدای خاص به آهنگ در حال پخش اضافه می شود.

DJ Deck

توجه به Dj deck یا همان media player یکی از موضوعات مهم در راهنما خرید دستگاه دی جی است. باید قبل از خرید به تعداد deck  توجه داشته باشید این تعداد به این معنی است که دیجی کنترلر چه تعداد آهنگ را می تواند به صورت مجزا پخش یا میکس کند. از دیگر نکات مهم در بخش deck این است که از چه فرمت هایی پشتیبانی می کند برخی از deck ها تنها فایل mp3 را ساپورت می کنند. دی جی کنترلرهای حرفه ای قابلیت پشتیبانی از فایل با فرمت های FLAC، ALAC،  WAV و AIFF  را دارند.

تعداد کانال‌ها

برای یک تجربه کامل در موسیقی و رقص دستگاه دی جی باید حداقل دارای دو کانال باشد. اگر تعداد کانال ذها بیشتر باشد شما در نهایت صدای خروجی بهتری خواهید داشت اما اگر قصد استفاده از دستگاه دی جی برای مراسمات عروسی و تولد را دارید نباید تعداد کانال ها کمتر از 2 عدد باشد.

بخوانید  نصب سیستم صوتی برای استخر و پارک آبی

Feeder

فیدر یکی از نکات مهم در خرید دستگاه دی جی است که شاید کمتر کسی به آن توجه کند. در واقع فیدر این قابلیت را برای دی جی فراهم می کند که میان آهنگ ها از crossfade استقاده کند و یک صدای با کیفیت هنگام تغییر آهنگ داشته باشد.

وزن و اندازه

نکته دیگری که در راهنما خرید دستگاه ی جی به آن می پردازیم وزن و اندازه دی جی کنترلر است. دستگاه دی جی و تجهیزات آن را باید مدام جابه جا کرد هرچقدر وزن دی جی کنترلر بیشتر باشد جابه جایی آن سخت تر است. علاوه بر وزن، اندازه نیز عامل مهمی در انتخاب دی جی کنترلر است هرچقدر اندازه دستگاه کوچکتر باشد در فضاهای مختلف راحت تر می توان از آن استفاده کرد.

سخن آخر

نکاتی زیادی در رابطه با خرید دستگاه دی جی وجود دارد که می توان در راهنما خرید دستگاه دی جی به آن اشاره کرد این مقاله به صورت مرتب در حال آپدیت شدن است در صورت نیاز به مشاوره تلفنی می توانید با کارشناسان مجموعه djrb در ارتباط باشید.

مقالات مشابه

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات رو هم بررسی کنید...

مقایسه کامل دی جی میکسر Pioneer DJM-900NXS2 و Pioneer DJM-V10
معرفی و بررسی اسپیکر WAVE-EIGHT
آلفاتتا این روزها نام جدیدی است و به نظر می رسد پایونییر دی جی را باید در آینده کمتر شنید. آیا پایونییر دی جی به فراموشی سپرده می شود؟
بررسی OMNIS-DUO جدیدترین محصول کمپانی آلفاتتا

برای پیدا کردن محتوای مورد نظر می‌توانید از فرم زیر استفاده کنید