برای اطلاع از تخفیفات تماس بگیرید:09352999999

راهنمای انتخاب بهترین هدفون دی جی

هدفون‌های دی جی را می‌توان یکی از مهمترین لوازم جانبی دی جی به شمار آورد. محصولاتی که وظیفه اصلی آن‌ها جدا کردن صدای اصلی مستر از صداهای مانیتور است.

دسته‌بندی:

بلاگ

نویسنده:

rad

تاریخ انتشار:

مهر 12, 1402

هدفون‌های دی جی را می‌توان یکی از مهمترین لوازم جانبی دی جی به شمار آورد. محصولاتی که وظیفه اصلی آن‌ها جدا کردن صدای اصلی مستر از صداهای مانیتور است. در حقیقت بهترین هدفون دی جی در مواقعی به کارتان می‌آید که در حال اجرا بوده و مخاطبان در حال گوش دادن به موزیک شما هستند. در این شرایط می‌توانید آهنگ بعدی و مد نظر خود را در هدفون دی جی دست دوم و یا دست اول شنیده و آن را آماده کنید.

صدای داخل هدفون در چنین وضعیتی برای مخاطبان شما پخش نخواهد شد. پس خیالتان آسوده باشد که تنها شخص شما قادر به شنیدن آن هستید. به دلیل مزایای فراوان این ابزار بسیاری از افراد به دنبال خرید بهترین هدفون دی جی موجود در بازار هستند. اما ممکن است به درستی ندانند که هدفون دی جی چیست و یا چه انواعی دارد.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به این پرسش پاسخ داده و انواع هدفون‌های دی جی و راهنمای خرید این ابزار را ارائه دهیم. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

هدفون دی جی چیست؟

هدفون یکی از ابزارهای ضروری برای دی جی‌ها است. چراکه این افراد هیچ راهکاری برای شنیدن موسیقی خود در حال اجرا ندارند. این محصولات این امکان را فراهم می‌آورند که از تداخل صدای محیط جلوگیری به عمل آید و عایق صوتی بسیار مناسبی هم در برابر صدای بلند محیط و اسپیکرها هستند.

با در اختیار داشتن بهترین هدفون دی جی شما می‌توانید تمامی عناصر ترک‌ها در میکس را به خوبی شنیده و فرکانس‌ها، گام و بلندی صدا را به درستی تشخیص دهید. پس با استفاده از این ابزار یک خروجی کاملاً متعادل و دلنشین را ارائه خواهید داد.

انواع هدفون‌های دی جی

علاوه بر دسته‌بندی این لوازم جانبی به هدفون دی جی دست دوم و نو می‌توان این محصولات را در طبقه‌بندی‌های دیگری هم جای داد و یا این ابزار را به شیوه‌های مختلف طبقه‌بندی کرد. در حال حاضر تولید کنندگان این تجهیزات را در مدل‌های سیم‌دار و یا بی سیم طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه می‌دهند.

از سوی دیگر این ابزار در انواع چرخشی و غیر قابل چرخش و یا ثابت نیز جای می‌گیرند. هر کدام از این ابزار ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و در مواقع خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای نمونه بهترین هدفون دی جی چرخشی قادر به گردش ۱۸۰ درجه‌ای خواهد بود. برخی از این ابزار نیز می‌توانند ۹۰ درجه و یا ۳۰ درجه چرخش داشته باشند.

بخوانید  لیست 5 تا از ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز دی جی

هدفون دی جی

جهت انتخاب هدفون دی جی مناسب با متخصصین تیم گالری آربی  در ارتباط باشید.

راهنمای انتخاب و خرید بهترین هدفون دی جی

قیمت

در حال حاضر تولید کنندگان انواع مختلفی از این لوازم جانبی را طراحی و تولید کرده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. از آنجایی که هر کدام از این ابزار از ویژگی‌های مخصوص به خود برخوردار شده و کیفیت و کارایی متنوعی هم دارند پس قیمت آن‌ها نیز با یکدیگر اختلافاتی خواهد داشت.

برخی از نمونه‌های این ابزار بسیار ارزان قیمت‌اند. حواستان باشد که ممکن است این سیستم‌ها کیفیت صدای ضعیفی را ارائه دهند و یا عملکرد و کارایی آن‌ها در کوتاه مدت تحت تاثیر قرار بگیرد و به طور کلی پاسخگوی مناسبی برای مصارف مد نظر شما نباشند‌.

برخی حتی کمتر از یک ماه برایتان کار خواهند کرد. با این حال نمونه‌هایی از این ابزار هم وجود دارند که علی رغم قیمت پایین و مقرون به صرفه کیفیت قابل توجهی هم داشته و دغدغه‌ها و نیازهای شما را به بهترین نحو ممکن پاسخ می‌دهند.

اگر از دی جی‌های تازه کار و یا مبتدی به شمار می‌روید، خرید هدفون دی جی دست دوم و یا دستگاه‌های میان رده و اقتصادی هم کارتان را راه خواهد انداخت.

راحتی استفاده

در هنگام خرید بهترین هدفون دی جی علاوه بر توجه به قیمت این ابزار باید به نکات دیگری هم دقت داشته باشید و یکی از مهم‌ترین این موارد راحتی استفاده است. بیشتر کارشناسان اهل فن و حرفه‌ای این زمینه توصیه می‌کنند که برای خرید بهترین هدفون دی جی موجود در بازار در وهله اول به راحتی استفاده از آن توجه کنید.

چراکه قرار است چندین ساعت به صورت پشت سر هم از آن استفاده کرده و در حال اجرا باشید. به همین دلیل بسیاری از دی جی‌ها هدفون‌های دارای اسفنج و یا به همراه پوشش‌های لاستیکی را برای خرید در نظر می‌گیرند تا بتوانند در شرایط عدم استفاده، این لوازم را به راحت‌ترین شکل ممکن بر روی گردن خود جای دهند و احساس آزار و ناراحتی هم نداشته باشند.

از سوی دیگر باید این محصول را به گونه‌ای انتخاب و خریداری کنید که خیلی تنگ نبوده و اندازه و ابعاد فنجانی‌هایش متناسب با سایز و ابعاد گوش شما باشد.

علاوه بر این موارد در هنگام خرید هدفون‌های دی جی باید به چرخش فنجانی‌ها هم دقت داشته باشید. چراکه در هنگام انجام میکس‌ها کمک قابل توجهی به شما کرده و فرایند اجرا را برایتان تسهیل خواهند نمود.

بخوانید  خرید اقساطی دستگاه دی جی

طراحی‌های پشت بسته یا پشت باز؟!

در هنگام خرید هدفون‌های دی جی باید به نکته مهم دیگری هم دقت داشته باشید و آن هم نحوه طراحی این سیستم‌ها است. هدفون‌هایی که نمی‌توانند صداهای موجود در پس زمینه را حذف کنند محصولات مناسبی به نظر نمی‌رسند. ویژگی طراحی پشت بسته به این محصولات این امکان را می‌دهد تا بتوانند اختلال صدای محیط را حذف نموده و آن‌ها را به گوش شما نرسانند.

این مدل‌ها دارای پدهایی عایق هستند که می‌توانند اطراف گوش شما را به خوبی پر کرده و پوشش دهند. بر همین اساس هم می‌توانند صدای نویز را از صدای موسیقی حذف کنند.

در حالی که با نمونه‌هایی از این ابزار در بازار مواجه می‌شوید که طراحی پشت باز دارند. اگر این تجهیزات را برای خرید در نظر بگیرید در هنگام استفاده از آن‌ها صداها را به درستی نخواهید شنید. پس برای بهتر شنیدن صدا لازم است آن را بالاتر ببرید. این موضوع نیز سبب آسیب دیدگی گوش‌های شما خواهد شد.

هدفون دی جی

دوام و ماندگاری محصول

بدون شک یکی از مهمترین نکات پیش از خرید هر محصولی توجه به دوام و مدت زمان ماندگاری آن است. این موضوع پیش از انتخاب و خرید هدفون‌های دی جی نیز بسیار مهم بوده و به ویژه برای دی جی‌های سیار که به طور دائم در حال نقل مکان و جابجایی هستند اهمیت دارد.

چراکه ممکن است در فرایند حمل و نقل و جابجایی ضربه و یا فشار و یا قطعی سیم هدفون اتفاق بیفتد. اگر این ابزار کیفیت بالایی نداشته و یا از دوام پایینی برخوردار باشند و ساعت‌های متمادی در کیفتان جای بگیرند احتمال فشرده شدن و خرابی آن‌ها وجود خواهد داشت. به همین دلیل توجه به کیفیت این محصولات و دوام و ماندگاری بالای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

کیفیت پخش صدا

کیفیت پخش صدا را می‌توان یکی از مهمترین ویژگی‌های بهترین هدفون دی جی به شمار آورد. همان‌طور که می‌دانید هدفون‌ها از جمله ابزار الکترونیکی محسوب می‌شوند و یکی از بارزترین مشخصه‌های آن‌ها کیفیت پخش و یا جنس صدا است.

در حال حاضر نمونه‌هایی از این ابزار را در بازار مشاهده می‌کنید که تنها برای پخش کردن بیس‌های قوی مناسب‌اند. در صورتی که بعضی دیگر این امکان را دارند که فرکانس‌های بالا و میانه را نیز به خوبی و با شفافیت کافی پخش کنند.

بخوانید  نصب و راه اندازی سیستم صوتی هیئت

اینکه کدام دسته از این محصولات را برای خرید در نظر بگیرید به طور کامل به سلیقه شخصی و تمایلتان بستگی دارد. اما بهتر است نمونه‌هایی را انتخاب کنید که قادرند صدایی بلند را در اختیارتان قرار دهند. در غیر این صورت و در هنگام پخش کردن موسیقی در یک جشن شلوغ وضوح صوتی کافی نخواهید داشت.

ظاهر محصول

پیش از خرید هدفون‌های دی جی باید به ظاهر مطلوب و مناسب، شیک بودن و ظرافت این ابزار نیز توجه داشته باشید. ویژگی‌هایی که نقش قابل توجهی در جلب نظر و دیدگاه مخاطبان شما دارند.

بسیاری از این محصولات با بدنه‌هایی از جنس‌های مقاوم و با استحکام بالا ساخته و ویژگی‌های قابل توجه دیگری مانند پدهای گردن و گوشی، اجزای قابل تعویض، کاب‌های جدا شونده و…. دارند.

برخی با استفاده از چرم روکش شده و یا از اتصالاتی با روکش طلایی برخوردارند‌. وجود این ویژگی‌ها در ظاهر این لوازم جانبی باعث می‌شود تا علاوه بر شیک شدن وسیله مورد نظر، قیمت آن هم افزایش بیشتری پیدا کند. با این حال اگر تمایل به خرید بهترین هدفون دی جی برای مصارف و کاربردهای مد نظر خود دارید به ظاهر آن هم بی‌توجه نباشید.

برند و شرکت سازنده

در هنگام خرید بهترین هدفون دی جی، بررسی سوابق شرکت سازنده و برند آن را نیز از یاد نبرید. سعی اصلی شما بر این باشد که خرید محصول مورد نظر خود را از میان شرکت‌ها و کمپانی‌هایی انجام دهید که سابقه بالاتری در تولید این محصولات داشته و ویژگی‌های منحصر به فردی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند.

در حالت معمول خرید بهترین هدفون دی جی از معتبرترین شرکت سازنده نیاز به پرداخت هزینه بالاتری خواهد داشت. با این حال این خرید برای شما به صرفه‌تر و مناسب‌تر از خرید از یک شرکت کمتر شناخته شده و یا نامعتبر است. چراکه کمپانی‌های شناخته شده، سال‌های سال است که در بازار حضور فعالانه داشته و محصولات آن‌ها چندین و چند بار تست و امتحان شده‌اند و آزمون‌های موفقی را پشت سر گذاشته‌اند.

حواستان باشد که خرید بهترین هدفون دی جی را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید که این محصولات را به همراه گارانتی مناسب و خدمات پس از فروش در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. در این صورت خیالتان راحت خواهد بود که کیفیت محصول، اصالت و کارایی آن تضمین شده و با قیمت مناسبی هم در اختیارتان قرار گرفته است.

مقالات مشابه

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات رو هم بررسی کنید...

مقایسه کامل دی جی میکسر Pioneer DJM-900NXS2 و Pioneer DJM-V10
معرفی و بررسی اسپیکر WAVE-EIGHT
آلفاتتا این روزها نام جدیدی است و به نظر می رسد پایونییر دی جی را باید در آینده کمتر شنید. آیا پایونییر دی جی به فراموشی سپرده می شود؟
بررسی OMNIS-DUO جدیدترین محصول کمپانی آلفاتتا

برای پیدا کردن محتوای مورد نظر می‌توانید از فرم زیر استفاده کنید