برای اطلاع از تخفیفات تماس بگیرید:09352999999

بهترین میکروفون برای تولید پادکست

دسته‌بندی:

بلاگ

نویسنده:

writer

تاریخ انتشار:

خرداد 16, 1402

تولید پادکست یکی از فعالیت‌هایی است که در چند سال اخیر مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. پادکست ها با هدف های مختلف تولید می شوند. موردی که می تواند یک پادکست را نسبت سایر پادکست ها متمایز کند کیفیت تولید آن است. اولین گزینه برای تولید یک پادکست با کیفت انتخاب یک میکروفون مناسب است. در این مقاله به سوال مهم بهترین میکروفون برای تولید پادکست چیست؟ پاسخ می‌دهیم. میکروفون ها با برندهای مختلف و قیمت های گوناگون در بازار وجود دارند که شاید افراد را برای انتخاب و خرید دچار تردید کنند.

بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

افرادی که قصد دارند پا به دنیای ضبط پادکست بگذارند باید در ابتدا نیازسنجی کنند به این معنی که در چه شرایط و محیطی قرار است صدا ضبط شود برای مثال یک نفر قرار است در تولید پادکست حضور داشته باشد یا دو نفر؟ آیا هنگام ضبط پادکست انتطار دارید صدای محیط شنیده شود یا ترجیحا فقط صدای گوینده؟ آیا قرار است صدای ساز در پادکست استفاده شود یا خیر؟ این ها نمونه سوالات مهمی هستند که باید قبل از خرید میکرون برای تولید پادکست به آن‌ها پاسخ دهید. به صورت کلی هنگام خرید میکروفون به عواملی که در این بخش بررسی شده باید توجه کرد.

پاسخ فرکانسی

پاسخ فرکانسی میکروفن به معنای پاسخ دادن میکروفن به فرکانس‌های مختلف صدا است. میکروفن‌های با پاسخ فرکانسی خوب به صداهای آرام و دقیقی که در پادکست‌ها استفاده می‌شوند، مناسب هستند.

کیفیت

کیفیت یک فاکتور کلی است اما در خرید بهترین میکروفون برای ضبط پادکست منظور از کیفیت وضوح صدا و هماهنگی آن است. هنگامی که به تولید پادکست می پردازید باید آگاهی داشته باشید که تمام تمرکز شنونده روی صدای شما است به همین منظور صدا باید واضح و متعادل باشد. علاوه بر این هنگامی که از یک میکروفون با کیفیت برای ضبط صدا استفاده کنید زمان بسیار کمی برای ادیت آن لازم دارید این موضوع هم می تواند برای کسانی که در تعداد بالا پادکست تولید می کنند حائز اهمیت باشد.

بخوانید  دستگاه دی جی میکسر چیست و چه تفاوتی با دستگاه دی جی دارد؟

الگو ضبط صدا

الگوی ضبط صدا در میکروفون به این معنی است که صدا را به چه شکلی ضبط کند. در واقع اگر به سوالاتی که در ابتدا گفتیم پاسخ بدهید می توانید به راحتی الگو ضبط صدا را برای میکروفونی که می خواهید با آن پادکست تولید کنید، مشخص کنید. برای مثال میکروفون با الگو ضبط صدا قلبی شکل برای پادکست هایی مناسب است که در آن تنها یک گوینده وجود دارد. اگر قرار است پادکستی ضبط کنید که دو نفر حضور دارند و با یک دیگر به گفت و گو می پردازند شما نیاز به میکروفون با الگو ضبط صدا دو سویه دارید. از دیگر الگوهای ضبط صدا می توان به همه سویه و استریو اشاره کرد. الگو ضبط صدا همه سویه مناسب پادکست هایی که همزمان بیش از دو صدا وجود دارد و استریو زمانی که افراد به صورت خطی در محیط قرار دارند.

بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

در میان میکروفون های متعددی که وجود دارد در این بخش به معرفی 5 محصول که از نظر کاربران می توان آن ها را در دسته بهترین میکروفون برای ضبط پادکست قرار داد، می پردازیم.

میکروفون Blue Microphones Yeti USB

افرادی که به دنبال میکروفون برای استریم کردن در توییچ و یوتیوب هستند مدل Blue Microphones Yeti USB می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد که با نرم افزارهای مختلف سازگاری دارد. یکی از دلایل محبوبیت این محصول کارایی آسان آن است با اتصال میکروفون به سیستم شما می توانید کار ضبط را آغاز کنید. از دیگر قابلیت های میکروفون می توان به ضبط صدا به صورت واید اشاره کرد که همه صداها را پوشش می دهد. تنها نقطه ضعفی که در این میکروفون به چشم می خورد نحوه اتصال آن است که فقط از طریق usb امکان پذیر است. این میکروفون قیمت نسبتا پایینی دارد که با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهد ارزش خرید بالایی دارد.

بخوانید  بهترین دستگاه دی جی موجود در بازار ایران برای حرفه ای ها

میکروفون Rode PodMic

این میکروفون از الگوی صدای قلبی شکل بهره می برد. اندازه این میکروفون نسبتا کوچک است اما کیفیت صدای بالایی دارد به قدری که معمولا بعد از ضبط صدا با کمترین ادیت و حتی بدون ادیت می توان آن را استفاده کرد. درباره نقاط ضعفی که در این میکروفون به چشم می خورد می توان به نوع ارتباط XLR و عدم وجود پایه اشاره کرد. ارتباط XLR مانع از اتصال میکروفون به صورت مستقیم به کامپیوتر و لپ تاپ می شود.

میکروفون Shure MV7

میکروفون Shure MV7 را می توان به عنوان یکی از حرفه ای ترین میکروفون ها برای تولید و ساخت پادکست معرفی کرد. با داشتن این میکروفون دیگر جای نگرانی وجود ندارد چرا که همه چیز را با کیفیت عالی ضبط می کند. از ویژگی های قابل توجه این محصول اتصال از طریق پورت USB است. این میکروفون قادر است به صورت همزمان به دو صورت USB و XLR کار کند. برنامه مخصوص MOTIV با این میکروفون همگام شده است تا تنظیمات خاصی را به صورت لحظه ای و هم زمان در اختیار کاربر قرار دهد. این میکروفون به کسانی توصیه می شود که قصد فعالیت حرفه ای را دارند زیرا هزینه آن بالا است.

میکروفون Rode NT-USB

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به تازگی به تولید پادکست می پردازید میکروفون Rode NT-USB می تواند برای شما بهترین باشد. میکروفون فوق را می توانید از طریق کابل USB به کامپیوتر و لپ تاپ متصل کنید علاوه بر این قابلیت اتصال به آیپد نیز برای شما فراهم است. Rode یکی از برندهای شناخته شده در بین شرکت های سازنده میکروفون است.

بخوانید  راهنمای خرید بهترین هدفون دی جی ها

میکروفون Audio-Technica AT2035PK

اگر به دنبال یک میکروفون نیمه حرفه ای هستید، مدل Audio-Technica AT2035PK می تواند محصول مورد نظر شما باشد. این میکروفون از کیفیت نسبتا بالایی بهره می برد و قابلیت پشتیبانی از کابل XLR را دارد. Audio Technica  از جمله برندهای معروف در ساخت میکروفون است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به نکات مهم قبل از خرید میکروفون مخصوص تولید پادکست اشاره کنیم. هم چنین مدل هایی را که کاربران حرفه ای و معمولی از آن ها استقبال کرده اند را معرفی کردیم تا بتوانید هنگام خرید راحت تر تصمیم بگیرید.

مقالات مشابه

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات رو هم بررسی کنید...

مقایسه کامل دی جی میکسر Pioneer DJM-900NXS2 و Pioneer DJM-V10
معرفی و بررسی اسپیکر WAVE-EIGHT
آلفاتتا این روزها نام جدیدی است و به نظر می رسد پایونییر دی جی را باید در آینده کمتر شنید. آیا پایونییر دی جی به فراموشی سپرده می شود؟
بررسی OMNIS-DUO جدیدترین محصول کمپانی آلفاتتا

برای پیدا کردن محتوای مورد نظر می‌توانید از فرم زیر استفاده کنید